DEFINIȚII ȘI TERMENI
SC VET PET MED STAFF SRL, persoană juridică de naționalitate română, având sediul CIOFRANGENI, NR. 359, JUDETUL ARGEȘ înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul ARGEȘ sub nr. J3/224/05.02.2020, având CUI RO42213233.
Vânzător – este VET PET MED STAFF SRL.
Cumpărător – poate fi orice persoană fizică sau persoană juridică sau orice entitate juridica care efectuează o Comandă pe site-ul www.vetpet-shop.ro .
Client – poate fi orice persoană fizică sau juridică care își creează sau utilizează un Cont , se poate comanda si fără cont.
Utilizator – orice persoană fizică sau persoană juridică care, prin finalizarea procesului de creare a Contului, și-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului din Secțiunea Termeni și Condiții Generale.
Comandă – un document electronic încheiat între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul transmite Vânzătorului, prin intermediul Site-ului intenția sa de a achiziționa Bunuri de pe Site.
Bunuri – orice produs listat pe Site, inclusiv produsele menționate în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Vânzător Cumpărătorului, ca urmare a Contractului încheiat.
Cont – Secțiunea din Site formată dintr-o adresă de e-mail și o parolă care permite Cumpărătorului transmiterea Comenzii și care conține informații despre Client/Cumpărător și istoricul Cumpărătorului pe Site (Comenzi, facturi fiscale etc.). Utilizatorul este responsabil și se va asigura că toate informațiile introduse la crearea Contului sunt corecte, complete și actualizate, Vânzătorul neasumându-și vreo răspundere cu privire la corectitudinea acestora.
Favorite – Secțiune din Cont care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să își creeze Liste cu Bunuri pe care dorește să le urmărească în vederea unei eventuale achiziții.
Coșul de cumpărături – Secțiune din Cont/Site care permite Cumpărătorului/Utilizatorului să adauge Bunuri pe care dorește să le achiziționeze.
Site – magazinul online găzduit la adresa web www.vetpet-shop.ro .
Contract – reprezintă contractul încheiat la distanță între Vânzător și Cumpărător, fără prezența fizică a Vânzătorului și a Cumpărătorului.
Conținut – reprezintă:
- toate informațiile de pe Site care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
- continuțul oricărei corespondențe fizice/electronice transmisă Cumpărătorilor de către Vânzător prin mijloace electronice și/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
- orice informație comunicată prin orice mijloc de către un angajat/colaborator al Vânzătorului, Cumpărătorului;
- informații legate de Bunurile și/sau tarifele practicate într-o anumită perioadă;
Review / Comentariu– o evaluare scrisă de către deținătorul sau beneficiarul unui Bun, redactată pe baza experienței personale, prin care Cumpărătorul își manifestă satisfacția/aprecierea față de Bunul achiziționat pe Site.
Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfacție a unui Cumpărător fata de un Bun.
Comunicări Comerciale – orice tip de mesaj trimis (e-mail/SMS/telefon etc.) conținând informații cu privire la oferta de Bunuri sau cu privire la Bunurile achiziționate pe Site.
Tranzacție – încasarea sau rambursarea unei sume rezultată din vânzarea unui Bun Cumpărătorului, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de către Vânzător, indiferent de modalitatea de livrare.
Descrierea Produselor – toate specificațiile și/sau descrierile Bunurilor si Serviciilor așa cum sunt prezentate pe Site.
Plată online – serviciul de plată prestat de către procesatorul de plăți integrat în Site, pus la dispoziția Clienților în vederea efectuării unei plăți cu cardul on-line.
“Preț de Vânzare” - reprezintă contravaloarea Bunului, pretinsă și solicitată de către Vânzător, evidențiată pe Site pentru fiecare Bun.
DOCUMENTE CONTRACTUALE
Prin înregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (telefon sau e-mail) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile comerciale.
Notificarea primită de către Cumpărător după efectuarea Comenzii are rol de informare și nu reprezintă acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face electronic (e-mail) sau telefonic.
Pentru motive justificate, Vânzătorul poate modifica cantitatea Bunurilor din Comandă, cu informarea prealabilă a Cumpărătorului. În cazul unei diferențe între suma plătită inițial și cea datorată conform Comenzii modificate, Vânzătorul va restitui această sumă Cumpărătorului.
Contractul se considera încheiat între Vânzător și Cumpărător în momentul primirii de către Cumpărător prin intermediul poștei electronice și/sau SMS a notificării de expediere a Comenzii.
Pentru Comenzile ce urmează a fi ridicate personal din Farmacia Veterinară sau Cabinetul Veterinar, prețurile si rezervările Bunurilor sunt valabile 72 (șaptezeci și două) de ore de la înregistrarea Comenzii de către Cumpărător.
POLITICA DE VÂNZARE ONLINE
Orice Cumpărător/Utilizator poate efectua o comandă pe Site. Pentru motive justificate, anumitor Utilizatori/Cumpărători le poate fi restricționat accesul, dacă acțiunile acestora sunt de natură a prejudicia imaginea VET PET MED STAFF SRL.
Comunicarea cu Vânzătorul se poate realiza prin e-mail sau telefon.
VET PET MED STAFF SRL nu își asumă răspunderea cu privire la corectitudinea informațiilor/descrierilor de pe Site în ceea ce privește Bunurile comercializate și nu reprezintă o obligație contractuala din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
Toate tarifele aferente Bunurilor prezentate pe Site sunt exprimate în lei (RON) și includ T.V.A.
CESIONAREA ȘI SUBCONTRACTAREA
Vânzătorul poate cesiona și/sau subcontracta o terță parte pentru servicii ce țin de onorarea Comenzii (cum ar fi serviciile de transport), cu informarea Cumpărătorului, nefiind necesar acordul acestuia.
DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALĂ ȘI INDUSTRIALĂ
Numele Site-ului, precum și însemnele grafice sunt mărci înregistrate în proprietatea VET PET MED STAFF SRL. și nu pot fi transmise sau copiate fără acordul scris al proprietarului. Nerespectarea acestor condiții se pedepsește conform legii în vigoare.
Daca prin conținutul Site-ului se încalcă drepturi de proprietate intelectuală, vă rugăm să ne raportați această situație la adresa: comenzi@vetpet-shop.ro .
COMANDA
Clientul/Cumpărătorul poate efectua Comenzi pe Site prin adăugarea Bunurilor dorite în Coșul de cumpărături, urmând a finaliza Comanda efectuând plata prin una dintre modalitățile indicate expres. Odată adăugat în Coșul de cumpărături, un Bun este disponibil pentru achiziție în măsura în care există stoc disponibil pentru aceasta.
Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare, sunt corecte, complete și adevărate la data plasării Comenzii.
Prin finalizarea Comenzii, Cumpărătorul consimte ca Vânzătorul să îl poată contacta prin orice mijloc disponibil / agreat de Vânzător, în orice situație în care este necesara contactarea Cumpărătorului.
Vânzătorul poate anula Comanda efectuată, în urma unei notificări prealabile adresate Cumpărătorului, fără nicio obligație ulterioară a vreunei dintre părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată pretinde celeilalte daune-interese, în următoarele cazuri:
- neacceptarea de către banca emitentă a cardului Cumpărătorului a tranzacției, în cazul plății online;
- invalidarea tranzacției de către procesatorul de carduri agreat de VET MED STAFF SRL, în cazul plății online;
- datele furnizate de către Client/Cumpărător, pe Site sunt incomplete și/sau incorecte;
Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv sa returneze un Bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Termenul de 14 zile începe să curgă de la dataz în care Cumpărătorul intră în posesia fizică a Bunului / ultimului Bun – în cazul în care Cumpărătorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
În cazul în care Cumpărătorul decide să se retragă din Contract, acesta va putea completa online formularul de retur ce se regăsește pe Site la adresa https://www.vetpet-shop.ro/formular-retur-produse?preview=05012 .( trebuie sa fi logat in cont )
În cazul in care Comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maximum 14 (paisprezece) zile de la data informării Vânzătorului de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata după cum urmează:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar -> prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
Vânzătorul va putea amâna rambursarea sumei până la primirea Bunurilor vândute. Sumele vor fi restituite numai în ipoteza în care Bunul este intact (nedeteriorat și sigilat).
În cazul în care un Bun comandat de către Cumpărător nu poate fi livrat de către Vânzător, acesta din urmă va informa Clientul/Cumpărătorul asupra acestui fapt și va returna în contul Cumpărătorului contravaloarea Bunului, în termen de maxim 7 (șapte) zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință de acest fapt sau de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a Contractului.
Disponibilitatea unui Bun va fi afișată pe Site după cum urmează:
- “în stoc”– avem mai mult de 3 bucăți în stoc
- “în stocul furnizor”– Bunul nu este disponibil în stocul VET PET MED STAFF SRL. Dacă înregistrezi o Comandă pentru un Bun care are în dreptul lui “în stoc furnizor”, te vom contacta în scurt timp pentru a te informa cu privire la disponibilitatea Bunului.
- “stoc epuizat”– Bunul nu mai este disponibil moment în stocul VET PET MED STAFF SRL
- “Rezervă și ridică din cabinetul veterinar”– reprezintă un Bun ce poate fi comercializat din cabinetul veterinar.
BUNURI/SERVICII PENTRU CARE NU SE ASIGURĂ DREPTUL DE RETRAGERE
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract (nu se pot returna) următoarele:
- Bunuri care, prin natura lor, nu pot fi returnate (de exemplu: suplimente desigilate, produse medicale desigilate)
- Bunuri care se pot degrada ori deteriora rapid (hrană de animale);
CONFIDENȚIALITATE
VET PET MED STAFF va păstra confidențialitatea informațiilor de orice natură pe care le furnizează Clienții. Dezvăluirea informațiilor furnizate se va putea face doar în condițiile necesare executării Contractului.
Nicio declarație publică, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvăluire către terțe persoană nu va putea fi făcută de Cumpărător/Client cu privire la Comandă/Contract fără consimțământul prealabil scris al Vânzătorului. În cazul nerespectării acestei obligații, Cumpărătorul/Clientul va fi răspunzător pentru acoperirea oricărui prejudiciu adus Vânzătorului.
COMUNICĂRI COMERCIALE
Cumpărătorul/Utilizatorul/Clientul își poate modifica în orice moment opțiunea cu privire la acordul dat Vânzătorului pentru Comunicările Comerciale conținând informații generale și tematice, inclusiv informații cu privire la oferte sau promoții, prin contactarea Vânzătorului la telefon/e-mail.
FACTURARE – PLATĂ
Prețurile Bunurilor afișate includ T.V.A. conform legislației în vigoare.
Prețul, modalitatea de plată și termenul de plată sunt specificate în fiecare Comandă. Vânzătorul va emite către Cumpărător o factură pentru Bunurile livrate, obligația Cumpărătorului fiind să furnizeze toate informațiile necesare emiterii facturii conform legislației în vigoare.
Prin trimiterea Comenzii, Cumpărătorul își exprimă acordul să primească facturile în format electronic prin e-mail.
Plata online cu cardul va fi realizată prin intermediul Procesatorului de Plăți integrat în site. Datele cardului de plată ale Utilizatorului/ Cumpărătorului nu vor fi accesibile VET PET MED STAFF SRL și nici nu vor fi stocate de către de VET PET MED STAFF SRL, ci de către procesatorul de plăți, entitate autorizata să presteze servicii de stocare date de identificare a cardului, despre a cărei identitate Utilizatorul/ Cumpărătorul va fi informat, anterior introducerii datelor.
VET PET MED STAFF SRL furnizează serviciul în domeniul înregistrării și stocării datelor cardului de plată a utilizatorului prin intermediul entității autorizată să presteze servicii de stocare a datelor de card, NETOPIA FINANCIAL SERVICES S.R.L., o societate constituită și care funcționează conform legislației din România, înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J40/12763/2020, cod unic de înregistrare RO43131360, cu sediul în Bd. Dimitrie Pompeiu 9-9A, IRIDE BUSINESS PARK, Clădirea 24, etaj 4, Sector 2, București, 020335.
Datele cu caracter personal conținute în baza de date de tokenizare vor fi prelucrate în conformitate cu dispozițiile legislației aplicabile, în special Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (UE) 2016/679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, care abroga Directiva 95/46 / CE (denumit în continuare „GDPR”). VET PET MED STAFF SRL, în calitate de operator al datelor personale conținute in baza de date de tokenizare, încredințează Netopia Financial Services SRL prelucrarea datelor menționate mai sus, în scopul necesar prestării serviciilor de tokenizare.
LIVRAREA BUNURILOR
Condițiile de livrare a Bunurilor se regăsesc în Secțiunea Informații livare.
Vânzătorul va asigura ambalarea corespunzătoare a Bunurilor.
Vânzătorul va efectua livrarea.
GARANȚII
Toate produsele cumpărate prin intermediul Site-ului beneficiază de condiții de garanție în conformitate conform OUG 140/2021.
TRANSFERUL PROPRIETĂȚII BUNURILOR
Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la livrare, după efectuarea plății din partea Cumpărătorului.
RĂSPUNDERE
Vânzătorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care Cumpărătorul sau oricare terță persoană le poate suferi ca rezultat al îndeplinirii de către Vânzător a obligațiilor sale conform Comenzii și pentru daune care rezulta din utilizarea Bunurilor.
Prin crearea și utilizarea Contului, Utilizatorul/ Cumpărătorul își asumă răspunderea pentru menținerea confidențialității datelor de Cont (user și parola) și pentru gestionarea accesării Contului.
Prin crearea Contului și/sau plasarea Comenzilor, Clientul/Utilizatorul/Cumpărătorul acceptă în mod expres și fără echivoc Termenele și Condițiile Site-ului existente la data creării Contului și/sau la data plasării Comenzii.
Vânzătorul își rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic Termenele și Condițiile Site-ului. Documentul este opozabili Clienților/Utilizatorilor/Cumpărătorilor de la momentul afișării pe Site.
SCRIEREA DE REVIEW-URI ȘI COMENTARII
Scrierea de Review-uri și Comentarii se poate face de către Clienți/Cumpărători. Informațiile înscrise pot fi atât pozitive, cât și negative, și se vor referi la caracteristicile și modul de folosire al unui Bun achiziționat pe Site.
În momentul înregistrării unui anumit Review/Comentariu pe Site, Clienții/Cumpărătorii acordă Vânzătorului o licență neexclusivă, perpetuă, irevocabilă, nelimitată teritorial și dau dreptul Vânzătorului de a utiliza, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, distribui și de a afișa acest conținut.
Fiecare Client/Cumpărător, în momentul înscrierii de Review/Comentariu, se angajează să respecte următoarele reguli:
– să facă referiri doar la caracteristici și/sau modul de utilizare al unui anumit Bun ce a fost efectiV achiziționat și utilizat de acesta, evitând informații legate de aspecte ce se pot schimba (preț sau oferte promoționale) sau informații care țin de modul desfășurării Comenzii;
– să utilizeze un limbaj corespunzător, fără termeni care pot jigni sau afecta oricare alt Utilizator/Client/Cumpărător sau pot prejudicia imaginea Vânzătorului;
– să se asigure ca informațiile introduse de ei sunt realiste, corecte, neînșelătoare și în conformitate cu legile aplicabile, respectând astfel inclusiv drepturile altor persoane, drepturile de autor, de marca comercială, de licență sau alte drepturi de proprietate, publicitate sau intimitate;
– să nu furnizeze sau să solicite, în niciun mod și în nicio măsură, date personale (detaliile de contact, informații despre adresa de livrare sau de domiciliu, numere de telefon, adrese de email, nume și/sau prenume etc.) sau orice altă informație care poate determina dezvăluirea acestor date personale;
– să nu înscrie informații și/sau detalii despre URL-uri (legături) din alte site-uri comerciale ce desfășoară aceeași activitate comercială ca și Vânzătorul;
Clienții/Cumpărătorii ce înscriu Review-uri la care atașează fișiere foto sau video vor respecta următoarele reguli:
– fișierele încărcate vor conține imagini și/sau videoclipuri care se refera la Bunul pentru care se scrie Review-ul, asigurându-se că fișierele încărcate respectă drepturile de autor;
– fișierele încărcate nu vor conține violență, conținut pentru adulți, limbaj licențios sau alt conținut care ofensează o persoana/un grup pe baza rasei sau a originii etnice, a religiei, a handicapului, a sexului, a vârstei, a statutului de veteran, a orientării sexuale sau politice sau alte asemenea;
– fișierele încărcate nu vor conține informații legate de alte persoane;
– fișierele încărcate nu vor conține URL-uri sau watermark-uri către site-uri ce desfășoară aceeași activitate comercială ca Vânzătorul.
În cazul în care Vânzătorul constată încălcarea Termenelor și Condițiilor, acesta își rezervă dreptul de a suspenda posibilitatea Clientului/Cumpărătorului de a înscrie Review-uri/Comentarii și/sau va proceda la ștergerea Review-urilor/Comentariilor ce nu respectă Termenii și Condițiile.
FOLOLSIREA COOKIE-URILOR
A se vedea Secțiune din Site intitulată Politica de Cookies.
FORȚA MAJORĂ
Niciuna din părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod corespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră.
Forța majoră este evenimentul imprevizibil, în afara controlului părților și care nu poate fi evitat.
Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a Contractului, fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte daune-interese.
LEGEA APLICABILĂ – JURISDICȚIA. SESIZĂRI ȘI RECLAMATII. SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR
Prezentul document este supus legii române. În cazul unor eventuale dispute apărute între Vânzător și Client/Cumpărător, se va încerca întâi rezolvarea pe cale amiabilă a acestora.
Pentru sesizări sau reclamații legate de Bunul achiziționat, Cumpărătorii au la dispoziție oricând posibilitatea transmiterii respectivei reclamații prin e-mail la comenzi@vetpet-shop.ro. Termenul maxim de soluționare a reclamațiilor sau a sesizărilor de către Vânzător este de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestora.
În cazul în care Cumpărătorii:
- nu primesc un răspuns la expirarea celor 30 zile de la Vânzător; sau
- primesc un răspuns peste acest termen de la Vânzător; sau
- sunt nemulțumiți asupra modului în care a fost gestionată sesizarea/reclamația de către Vânzător;
- pot apela la procedurile alternative de soluționare (SAL/SOL) prezentate mai jos și ulterior instanțelor de judecată competente conform art. de mai jos.
SAL reprezintă un mecanism alternativ sistemului judiciar, prin care este oferit consumatorilor posibilitatea de soluţionare a litigiilor potențiale, atunci când se confruntă cu o problemă legată de achiziționarea Bun și/sau a unui Serviciu. Astfel, sesizările sau reclamațiile împotriva comercianților vor fi prezentate voluntar de către consumatori, urmând a fi soluționate într-un mod independent, imparțial, transparent, rapid și echitabil. Accesarea acestei modalități alternative de soluționare poate fi realizată atât online, cât și prin metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil.
În vederea soluționării alternative a litigiilor, sesizarea sau reclamația Cumpărătorului poate fi depusă în scris direct la Direcția de Soluționare Alternativă a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la urmatoarele date de contact:
- Adresa: București, Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, cod postal 011865, tel: 021.307.67.69; fax: 021.314.34.62, e-mail: dsal@anpc.ro. Direcția Alternativă de Soluționare a Litigiilor a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor este competentă să soluționeze alternativ litigiile naționale și transfrontaliere care decurg din contractele de vânzare sau contractele de servicii încheiate cu un comerciant care își desfășoară activitatea în România și este inclusă în lista entităților SAL la nivel european, disponibil la următorul link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2”.
- Pentru și mai multe detalii, Cumpărătorii pot accesa link-ul afișat pe site în Secțiunea ANPC.
Având în vedere dispozițiile Regulamentului (UE) nr. 524/2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, Clientul/Cumpărătorul are posibilitatea de a opta pentru soluționarea pe cale extrajudiciara a eventualelor litigii și prin utilizarea platformei europene de soluționare online a litigiilor (platforma SOL), instrument digital creat de Comisia Europeana pentru a facilita soluționarea independentă, imparțială, transparenta, eficace, rapidă și echitabilă, pe cale extrajudiciară, a litigiilor care privesc obligațiile contractuale rezultate din contractele de vânzare sau de prestare de servicii online dintre un consumator care își are reședința în Uniunea Europeană și un comerciant stabilit în Uniunea Europeana. în acest sens, poate fi accesat link-ul existent în Secțiunea Soluționarea Online a Litigiilor.
SAL și SOL nu reprezintă două mecanisme diferite pentru soluționarea eventualelor sesizări/reclamații. Cumpărătorul înțelege că soluționarea alternativă a litigiilor și soluționarea online a litigiilor subzistă ca un singur mecanism, reprezentând unul și același instrument, existând între acestea o identitate de scop, obiect și finalitate. Cumpărătorul înțelege că distincția dintre SAL și, respectiv, SOL este reprezentată de modalitatea de accesare/formatul inițial al respectivei sesizări/reclamații, astfel încât în cazul SAL forma de adresare a consumatorului este una de tip clasic, în scris (pe email, pe cale poștală) pe când în cazul SOL, consumatorul optează pentru utilizarea completării unui formular existent pe o platformă digitală, exclusiv online.
În cazul în care soluționarea amiabilă ori alternativă a sesizărilor/reclamațiilor/litigiilor nu va fi posibilă, ori nu se va ajunge la un consens, acestea vor fi soluționate de către instanțele judecătorești române competente din Municipiul Curtea de Argeș.